ALGEMENE VOORWAARDEN
BRON VAN ANNEMARIE
VERSIE oktober 2024
Welkom bij de algemene voorwaarden van Bron van Annemarie. Voordat we gaan samenwerken, informeer ik je graag over mijn algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden vormen de basis voor onze samenwerking. De algemene voorwaarden zijn ontworpen om duidelijkheid, bescherming en transparantie te bieden aan zowel jou als mij. Ik adviseer je om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen! Mocht je vragen hebben over de algemene voorwaarden, kun je deze mailen naar info@bronvan.nl.
De volgende begrippen komen regelmatig terug in deze algemene voorwaarden:
Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen als hieronder opgenomen.
Ik of mij(n): de eenmanszaak Bron van Annemarie, opgericht naar Nederlands recht, gevestigd te Biddinghuizen aan de Harenberg 26 (8256 JL) en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 92979602. Ik ben Opdrachtnemer bij de overeenkomst.
Jij, je of jou(w): de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die een overeenkomst gaat sluiten of heeft gesloten met mij. Jij bent Opdrachtgever bij de overeenkomst.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt of is gekomen tussen jou en mij.
Wij, we of ons: jij en ik samen.
Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld een e-mail of een Whatsapp-bericht).
Website: de website van Bron van Annemarie, www.bronvan.nl.
1. De algemene voorwaarden
Mijn algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, werkzaamheden en diensten die ik verstrek, verleen en/of uitvoer.
Mijn algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst.
Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk als wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen. Indien wij afwijken van de algemene voorwaarden, blijven de overige algemene voorwaarden gewoon geldig.
Ik ben bevoegd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, zal ik je hiervan per e-mail op de hoogte stellen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing op de overeenkomst. Indien de algemene voorwaarden ingrijpend worden gewijzigd, heeft de Consument de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.
Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.
Op de overeenkomst zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing. Indien jij ook (algemene) voorwaarden hanteert, zijn deze uitdrukkelijk niet van toepassing (deze worden van de hand gewezen).
Indien een bepaling uit de algemene voorwaarden onduidelijk en/of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden worden uitgelegd.
Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, laat dit de geldigheid van de overige algemene voorwaarden onverlet.
2. Mijn aanbod
Mijn aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik het aanbod na jouw aanvaarding onverwijld kan herroepen.
Jij ontvangt van mij een op maat gemaakt aanbod middels een offerte. Het aanbod is in beginsel veertien (14) dagen geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn is opgenomen. Dat betekent dat jij binnen deze termijn het aanbod dient te aanvaarden, anders vervalt het aanbod van rechtswege.
Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgovereenkomsten, tenzij ik dit uitdrukkelijk aangeef.
In het aanbod zijn geen eventuele bijkomende kosten opgenomen, zoals reis- en parkeerkosten en meerkosten, tenzij anders is aangegeven in het aanbod.
Ik baseer mijn aanbod op de informatie die door of namens jou is verstrekt. Indien achteraf blijkt dat deze informatie onvolledig en/of onjuist is, kan ik het aanbod aanpassen of (gedeeltelijk) herroepen.
Het aanbod bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de diensten die ik aanbied.
Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien jij begrijpt of in alle redelijkheid kan begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.
3. Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
jij mijn aanbod aanvaardt en ik dit als zodanig schriftelijk aan jou bevestig; of
ik uit jouw gedragingen of handelingen redelijkerwijs mocht afleiden dat jij mijn aanbod hebt aanvaard.
Ik verlang een aanbetaling ter hoogte van 50 % van het totaalbedrag, deze aanbetaling dient minimaal 24 uur voor de aanvang van mijn werkzaamheden te zijn ontvangen. Ik start pas met mijn werkzaamheden indien ik deze betaling heb ontvangen. Zolang ik de betaling nog niet heb ontvangen, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de volledige betaling heb ontvangen. Indien ik mijn werkzaamheden opschort, word ik niet schadeplichtig jegens jou. Indien wij een afspraak hebben ingepland en de betaling uiterlijk 24 uur voor de aanvangstijd niet door mij is ontvangen, ben ik gerechtigd om deze afspraak af te zeggen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
Indien wij hebben afgesproken dat ik mijn uurtarief in rekening breng, is dit altijd een inschatting. Het exacte bedrag wordt achteraf berekend aan de hand van mijn daadwerkelijk gemaakte uren. Er kunnen dus geen rechten worden ontleend aan de inschatting. Ook als wij op urenbasis met elkaar samenwerken, ben ik gerechtigd om in overleg een aanbetaling te verlangen.
Met het aangaan van een overeenkomst komt een betalingsverplichting voor jou tot stand.
De overeenkomst kwalificeert als een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 Burgerlijk Wetboek.
4. De uitvoering van de overeenkomst
Verplaatsen van afspraken (zowel online als fysiek)
Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste inzicht en vermogen. Ik geef alleen nooit garanties over mijn werkzaamheden voor bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke realisatie en uitvoering van mijn ontwerpen. Ik geef dan ook geen garantie(s) over de haalbaarheid hiervan. Jij bent hier zelf voor verantwoordelijk.
De maatvoering en afmetingen die op mijn ontwerpen en tekeningen worden vermeld, zijn indicatief van aard, waardoor er geen rechten aan kunnen worden ontleend. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om de maatvoering en afmetingen zorgvuldig na te (laten) meten. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade of kosten die voortvloeien uit incorrecte of onvolledige maatvoering en afmetingen.
De door mij geleverde werkzaamheden zijn een kwestie van stijl, jij gaat met het aangaan van de overeenkomst akkoord met mijn stijl. Jij bent altijd gehouden de overeengekomen vergoeding te betalen en ik kan niet aansprakelijk worden gesteld omdat ik mijn eigen stijl en creativiteit toepas.
Indien ik bij een ontwerp een begroting opstel, is deze begroting altijd indicatief van aard. Ik ben niet verantwoordelijk voor de (on)haalbaarheid hiervan.
Indien ik bij een ontwerp een begroting opstel, ziet de begroting uitsluitend op het cosmetische deel van de verbouwing. Zo worden bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, installatiekosten, verwerkingskosten, voorbereidingskosten en kosten voor mankracht niet in mijn begroting opgenomen.
Ik werk alleen met erkende woninginrichters en kwaliteitsmerken. Dat betekent dat ik verzoeken voor afwijkende keuzes niet in behandeling neem.
Het kan voorkomen dat ik tijdens de uitvoering van de overeenkomst offertes opvraag bij derde partijen. Ik kan deze offertes als extra service vrijblijvend met je delen, maar ik ben hiertoe niet verplicht. De offertes worden verstrekt ter informatie en er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de verdere onderhandelingen met de derde partijen naar aanleiding van deze offertes. Indien jij hierbij ondersteund wenst te worden door mij, kan ik dit doen tegen mijn laatst geldende uurtarief (dit zit dus niet bij de projectprijs inbegrepen). Eventuele geschillen of problemen met betrekking tot de offertes, onderhandelingen of uitvoering van werk door derden vallen buiten mijn verantwoordelijkheid. Ik ben dan ook niet aansprakelijk voor eventuele schade die hieruit voortvloeit.
Ik ben gerechtigd (een gedeelte) van mijn werkzaamheden door derden te laten verrichten. De toepasselijkheid van artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek is daarom uitgesloten op de overeenkomst.
De termijnen en deadlines die ik met jou communiceer zijn geen fatale termijnen, maar zijn indicatief van aard. Het kan goed voorkomen dat ik tijdens de uitvoering van de overeenkomst termijnen en deadlines verleng of verplaats. Ik kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit termijnoverschrijding, en de overeenkomst kan ook niet worden ontbonden als ik termijnen overschrijd.
De termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst starten pas met lopen op het moment dat ik alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens, documenten, input en andere informatie van jou heb ontvangen.
Ik voer mijn werkzaamheden alleen uit ten behoeve van jou. Derden kunnen dus geen rechten ontlenen aan de inhoud van mijn werkzaamheden.
Het maken van aanzichten van maatwerktekeningen ten behoeve van het ontworpen maatwerk zit niet inbegrepen bij de projectprijs, tenzij dit is opgenomen in de offerte. Indien jij wenst dat ik deze maak, breng ik hiervoor mijn laatst geldende uurtarief in rekening.
Tijdens een project zijn er een vast aantal presentatiemomenten inbegrepen. Indien jij extra presentatiemomenten wenst, breng ik dit in rekening tegen mijn laatst geldende uurtarief.
Indien jij een project voor langer dan dertig (30) dagen wilt pauzeren, heb ik het recht om de kosten voor mijn reeds gemaakte uren bij jou in rekening te brengen en de overeenkomst te beëindigen conform artikel 7.2 van de algemene voorwaarden. Indien jij op een later moment wilt dat mijn werkzaamheden worden hervat, ben ik gerechtigd jou een nieuw aanbod te sturen, met nieuwe tarieven en termijnen. Jij kunt geen rechten ontlenen aan tarieven en termijnen uit het verleden, omdat wij een nieuwe overeenkomst aangaan.
De werking van artikel 7:409 lid 2 Burgerlijk Wetboek is uitgesloten op de overeenkomst.
Jij bent niet gerechtigd jouw rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij ik hier schriftelijk en uitdrukkelijk toestemming voor verleen.
Ik heb geen bewaarplicht ten aanzien van documenten, ontwerpen en/of informatie. Jij dient zelf zorg te dragen voor een deugdelijke opslag en het maken van reservekopieën.
Verplaatsen van afspraken (zowel online als fysiek)
Ik ben gerechtigd een afspraak te verplaatsen of te annuleren, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
Indien jij een afspraak wilt verplaatsen, dien je dit voor zover mogelijk binnen 48 uur voor de aanvangstijd van de afspraak te doen.
Indien jij een afspraak verplaatst, heeft dit invloed op de planning en zal de uitvoering van de overeenkomst en de overeengekomen deadlines vertraging oplopen. Hiervoor kun jij mij niet aansprakelijk stellen, dit is jouw eigen risico. Eventuele extra kosten die voortvloeien uit de vertraging, zijn voor jouw rekening.
Indien wij een afspraak op locatie hebben, en jij komt niet opdagen (no-show), ben ik gerechtigd mijn reiskosten (kilometervergoeding en reistijd conform artikel 5.3 van de algemene voorwaarden) bij jou in rekening te brengen, en deze kosten ben jij vervolgens aan mij verschuldigd. Bovendien ben ik gerechtigd om extra kosten bij jou in rekening te brengen tegen mijn laatst geldende uurtarief voor de tijd dat ik op jou aan het wachten was en ik jou niet kon bereiken.
Indien wij een afspraak (zowel op locatie als online) hebben, en jij bent te laat en hebt dit niet aan minstens één (1) uur voor aanvang van de afspraak aan mij laten weten, ben ik gerechtigd de wachttijd bij jou extra in rekening te brengen tegen mijn laatst geldende uurtarief. Deze kosten komen bovenop de oorspronkelijke prijs voor de afspraak.
Indien jij een afspraak wenst te verplaatsen, span jij je in om zo spoedig mogelijk een nieuwe afspraak tot stand te laten komen.
Jouw verplichtingen
Jij bent verplicht om mij zo spoedig mogelijk, binnen de door ons afgesproken termijn, te voorzien van alle benodigde documenten, gegevens en andere informatie om de overeenkomst in goede orde uit te kunnen voeren. Indien je dat niet tijdig en/of niet volledig doet, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten. Bovendien ben ik gerechtigd de overeenkomst per direct te ontbinden, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou. Indien er door jouw vertraging meerkosten ontstaan, komen deze voor jouw rekening.
Jij hebt na elke fase van het proces recht op een feedbackronde:
Na het Schetsontwerp;
Na het Voorlopig ontwerp;
Na het Definitief ontwerp.
Feedback dient per fase te worden beperkt tot de onderdelen die in die fase aan bod zijn gekomen. Bijvoorbeeld: als je in het Schetsontwerp alleen de keukenindeling bekritiseert, mag je in de fase van het Voorlopig ontwerp alleen feedback geven op de aangepaste keukenindeling. Onderdelen van een ontwerp die in eerdere feedbackrondes zijn goedgekeurd of waar geen opmerkingen over zijn gemaakt, worden als definitief aangemerkt en kunnen niet in een latere fase ter discussie worden gesteld.
Jij dient de feedback binnen tien (10) werkdagen na oplevering van het betreffende ontwerp aan mij te communiceren. Indien je dat niet binnen deze termijn doet, vervalt het recht om kosteloos feedback te leveren en wordt het project voortgezet naar de volgende fase. Indien ik ervoor kies om op jouw feedback te wachten, schort ik mijn werkzaamheden op en lopen de door ons afgesproken deadlines vertraging op. Hierbij word ik niet schadeplichtig jegens jou en jij hebt ook geen recht op restitutie van kosten.
Jij handelt bij het verstrekken van informatie en documenten nooit in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.
Jij dient zelf zorg te dragen voor de benodigde vergunningen en toestemmingen en het voldoen aan alle (vergunnings)eisen. Zo moeten de vergunningseisen vijf (5) werkdagen voor de aanvang van het project zijn ontvangen, anders wordt het project opgeschort. Eventuele extra kosten die hieruit voortvloeien zijn voor jouw rekening. Bijvoorbeeld: De maximale bebouwbare afmetingen t.b.v. de uitbouw waarop het ontwerp gebaseerd gaat worden.
Wijzigen van de overeenkomst
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het nodig is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen en/of aan te vullen, treden wij hierover in overleg en passen wij de overeenkomst vervolgens aan.
Indien de wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst financiële gevolgen heeft voor de overeenkomst, zal ik je hier spoedig van op de hoogte stellen en ben ik gerechtigd meerkosten in rekening te brengen bij jou.
Ik ben gerechtigd een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst te weigeren, maar ik hou altijd recht op betaling van de reeds oorspronkelijk overeengekomen werkzaamheden. De weigering van een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst door mij is geen reden om de overeenkomst te beëindigen.
5. Tarieven
Mijn tarieven zijn in euro’s en inclusief 21 % BTW. Indien jij geen Consument bent, worden mijn tarieven exclusief BTW weergegeven.
Ik ben te allen tijde gerechtigd om mijn tarieven aan te passen. Indien een tariefwijziging invloed heeft op de overeenkomst, laat ik je dit zo spoedig mogelijk weten. Jij bent niet gerechtigd de overeenkomst te beëindigen indien ik mijn tarieven verhoog. De Consument heeft de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden indien de tarieven binnen drie (3) maanden na het aangaan van de overeenkomst worden verhoogd, tenzij de tariefverhoging wordt doorgevoerd op basis van wettelijke regelingen of bepalingen.
Indien jij mij op locatie verwacht, ben ik gerechtigd mijn reis- en parkeerkosten bij jou in rekening te brengen. Deze kosten worden op basis van nacalculatie berekend. Voor mijn reistijd breng ik mijn laatst geldende uurtarief in rekening, en daarbovenop breng ik voor reiskosten € 0,40 eurocent excl. BTW per gereden kilometer in rekening. Parkeerkosten worden voor 100 % doorberekend.
Indien jij een staal wenst te ontvangen waar ik voor moet betalen, bereken ik deze kosten volledig aan jou door.
Indien ik voor de uitvoering van de overeenkomst ergens langere tijd moet overnachten, komen mijn verblijfskosten voor jouw rekening. Dit geldt ook voor het buitenland. Indien ik voor de uitvoering van de overeenkomst naar het buitenland moet reizen, komen bovendien al mijn reiskosten voor jouw rekening.
Indien ik in alle redelijkheid meer werk heb moeten verrichten dan oorspronkelijk is overeengekomen, ben ik gerechtigd deze meerkosten in rekening te brengen tegen het laatst geldende uurtarief.
Ik ben gerechtigd een spoedtarief in rekening te brengen indien een project binnen veertien (14) dagen na het aangaan van de overeenkomst van start gaat.
Jij kan geen rechten ontlenen aan tarieven, kortingen, acties en prijzen uit het verleden.
6. De betaling
Facturen stuur ik digitaal (per e-mail). Jij gaat ermee akkoord dat je geen papieren factuur ontvangt.
In beginsel hanteer ik voor ieder project het volgende facturatieschema:
voor aanvang van mijn werkzaamheden stuur ik mijn eerste factuur ter hoogte van 50 % van de totaalprijs (de aanbetaling);
bij oplevering van het Voorlopig ontwerp stuur ik de tweede factuur ter hoogte van 25 % van de totaalprijs (hierbij hoef ik niet te wachten op jouw feedback);
bij oplevering van het Definitieve ontwerp stuur ik de derde factuur ter hoogte van 25 % van de totaalprijs (hierbij hoef ik niet te wachten op jouw feedback).
Ik ben ook gerechtigd om af te wijken van bovenstaand facturatieschema en bijvoorbeeld op andere momenten een factuur te sturen of andere percentages te hanteren. Zo ben ik ook gerechtigd om tussentijds een factuur te versturen voor alle reeds uitgevoerde werkzaamheden en gemaakte kosten.
Indien een project niet op basis van een projectprijs, maar op basis van mijn uurtarief, in rekening wordt gebracht, stuur ik je hiervoor in beginsel wekelijks een factuur.
De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de factuur.
Indien je de factuur niet tijdig betaalt, ben je van rechtswege (direct) in verzuim en ben je een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Bij niet tijdige betaling komen bovendien zowel de buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor jouw rekening.
Indien jij een Consument bent, heb jij eerst recht op een kosteloze betalingsherinnering van veertien (14) dagen om de factuur alsnog te voldoen.
Indien jij een factuur niet tijdig betaalt, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de betaling in goede orde heb ontvangen. Hierbij word ik niet schadeplichtig jegens jou, ook niet als daardoor termijnen en deadlines worden verlengd.
Jij, met uitzondering van de Consument, bent niet bevoegd om jouw betaling te verrekenen of op te schorten, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.
Indien je bezwaar hebt tegen een factuur, schort dit jouw betalingsverplichting niet op.
7. Beëindigen van de overeenkomst
Opzegging
Onze overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij wij anders bepalen.
Ik ben gerechtigd de overeenkomst per direct tussentijds op te zeggen, zonder dat ik hiervoor een annuleringsvergoeding hoef te betalen en/of hierbij schadeplichtig wordt jegens jou. Indien ik de overeenkomst opzeg, heb ik recht op betaling van de door mij gewerkte uren en gemaakte kosten.
Indien jij de overeenkomst op wilt zeggen, dien je een annuleringsvergoeding te betalen die gelijk is aan de door mij gemaakte kosten en gewerkte uren (deze uren hou ik zelf bij in mijn urenadministratie, en deze wordt, behoudens eventueel door jou geleverd tegenbewijs, als juist beschouwd). Indien ik nog geen werkzaamheden heb verricht en er is wel een overeenkomst tot stand gekomen, ben jij 10 % van de totaalprijs aan mij verschuldigd vanwege gederfde winst.
Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd, ben jij niet gerechtigd om de door mij gemaakte ontwerpen te gebruiken.
Opzegging dient schriftelijk (per e-mail) te geschieden.
Ik ben gerechtigd een eventuele aanbetaling aan te merken als annuleringsvergoeding.
Herroeping door de Consument
De Consument kan een overeenkomst gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden, als het herroepingsrecht niet wettelijk is uitgezonderd en indien sprake is van een overeenkomst op afstand die is gesloten via een georganiseerd verkoopsysteem.
De termijn van de bedenktijd gaat in op de dag waarop de overeenkomst is aangegaan.
Indien de Consument gebruik wil maken van het herroepingsrecht, laat hij dit binnen de bedenktijd aan mij weten door gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, dat gemaild dient te worden naar info@bronvan.nl.
Het modelformulier voor herroeping wordt samen met de algemene voorwaarden aan de Consument ter beschikking gesteld (zie Bijlage 1 bij de algemene voorwaarden).
Als ik de melding van herroeping door de Consument heb ontvangen, stuur ik na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
Indien de Consument reeds (een deel) (aan)betaald heeft, wordt het betaalde bedrag naar de Consument teruggestort op de rekening die bij mij bekend is. Dit doe ik zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van het ingevulde modelformulier voor herroeping.
Ik gebruik voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere betaalmethode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de Consument.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op spoedklussen.
Indien jij geen Consument bent, heb jij geen herroepingsrecht.
Indien de uitvoering van de overeenkomst al is gestart tijdens de bedenktijd, en de Consument maakt gebruik van zijn herroepingsrecht, dient de Consument de reeds geleverde diensten te betalen, omdat:
de Consument voor het aangaan van de overeenkomst is geïnformeerd dat de uitvoering van de overeenkomst van start gaat binnen de bedenktijd, en dat de Consument daarom moet betalen voor de diensten die worden geleverd tijdens de bedenktijd, en;
de Consument hiermee akkoord is gegaan, en dit akkoord is toegevoegd aan de bevestiging van de overeenkomst.
Indien de overeenkomst geheel wordt nagekomen tijdens de bedenktijd, kan de Consument geen gebruik maken zijn herroepingsrecht, omdat:
de Consument voor het aangaan van de overeenkomst is geïnformeerd dat de bedenktijd vervalt als de overeenkomst geheel wordt nagekomen binnen de bedenktijd, en;
de Consument hiermee akkoord is gegaan, en heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de overeenkomst is nagekomen.
Opschorting en/of ontbinding
Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, indien jij in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (Whoa) verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surséance en/of uitstel van betaling aanvraagt, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat jij niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat jij niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen. Indien ik overga tot het opschorten van mijn werkzaamheden en/of het ontbinden van de overeenkomst, word ik niet schadeplichtig jegens jou.
Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn al mijn vorderingen op jou direct opeisbaar en komt de licentie als genoemd in artikel 8.3 van de algemene voorwaarden direct te vervallen.
8. Intellectueel eigendomsrecht
Ik blijf te allen tijde rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten op alle documenten, plattegronden, teksten, foto’s, ontwerpen, moodboards, creaties, 3D-beelden en andere documenten, diensten en/of werken (hierna gezamenlijk te noemen: ‘producten’) die door mij zijn vervaardigd.
Dat houdt onder andere in dat jij niet gerechtigd bent deze producten te verveelvoudigen, bewerken, aan te passen, publiceren, openbaren, verkopen, verstrekken, delen en/of overdragen aan derden, zonder mijn schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.
De producten mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden dan vooraf tussen ons is overeengekomen. Jij mag de producten pas gebruiken indien de producten als definitief zijn opgeleverd door mij en wanneer jij aan al jouw betalingsverplichtingen hebt voldaan.
Niet-gebruikte producten, zoals concepten, die uiteindelijk niet worden gebruikt voor het eindresultaat, mag jij niet gebruiken en/of delen, en blijven mijn eigendom.
Indien jij inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 5.000,- per gebeurtenis, vermeerderd met € 50,- per dag voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
Indien ik meer schade lijd door de inbreuk, heb ik ook recht om aanvullende schadevergoeding te vorderen.
De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder ongeoorloofd gebruik van de producten.
Ik heb, met inachtneming van jouw belangen, het recht om de producten te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, publicatie op mijn website, publicatie in mijn portfolio, sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Hierbij zal ik de woonplaats van het project noemen, maar zullen andere personalia (zoals namen en straatnamen) niet worden gebruikt. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien jij dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.
Indien jij tijdens onze samenwerking vragen aan mij stelt, mag ik deze vragen gebruiken voor mijn social media content. Hierbij zal jouw naam niet worden benoemd. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien jij dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.
9. Aansprakelijkheid en vrijwaring
Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
Voor de volgende schadeposten en situaties ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, uitdrukkelijk niet aansprakelijk:
Indirecte schade, bijvoorbeeld schade aan derden, geleden verlies, gemiste besparingen, gederfde winst;
Resultaten die tegenvallen;
Doelstellingen die niet zijn behaald;
Onhaalbaarheid van mijn ontwerp(en);
Afwijkingen en/of fouten van afmetingen en maatvoeringen die ik in mijn ontwerpen en tekeningen heb opgenomen;
Menselijke fouten;
Technische problemen;
Schade veroorzaakt door diensten of software van derden;
Schade veroorzaakt door situaties die buiten mijn bereik liggen, zoals hacks en/of netwerkstoringen;
Termijnoverschrijding;
Schade voortvloeiende uit werkzaamheden van de door mij ingeschakelde derden (hiermee sluit ik het bepaalde in artikel 6:76 Burgerlijk Wetboek uit);
Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat jij of een door jou ingeschakelde derde inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van anderen;
Schade die is ontstaan doordat jij onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie aan mij hebt verstrekt.
Indien ik toch aansprakelijk kan worden gehouden, ben ik alleen aansprakelijk voor directe schade die direct verband houdt met de uitvoering van onze overeenkomst. Ik ben bijvoorbeeld niet aansprakelijk voor gevolgschade of winstderving.
Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot het bedrag dat mijn aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert. Indien mijn aansprakelijkheidsverzekeraar om wat voor reden dan ook niet tot uitkering overgaat, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot maximaal één (1) keer het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 2.000,- per schadeveroorzakende gebeurtenis.
Jij vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden in verband met de uitvoering van de overeenkomst.
Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden nadat jij bekend werd of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn met de schade.
10. Overmacht
Ik ben niet gehouden aan het nakomen van mijn verplichtingen indien ik word verhinderd door een overmachtsituatie. Een overmachtsituatie is een situatie waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: ziekte (van mijzelf, ingeschakelde derden of van naasten), uitval van elektriciteit, overlijden van naasten, stakingen, (netwerk)storingen, epidemieën, pandemieën, brand en overheidsbesluiten.
Indien sprake is van een overmachtsituatie, ben ik gerechtigd de overeenkomst tijdelijk te onderbreken en mijn werkzaamheden op te schorten.
Indien de overmachtsituatie langer dan dertig (30) dagen blijft voortbestaan, ben ik gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
Indien ik overga tot het opschorten en/of ontbinden van de overeenkomst, hoef ik geen schadevergoeding aan jou te betalen.
Indien de overeenkomst eindigt omdat sprake is van een overmachtsituatie, heb ik recht op betaling van mijn reeds gewerkte uren, gedane investeringen en gemaakte kosten.
11. Klachten
Indien jij een klacht hebt over mijn dienstverlening, dien je de klacht binnen drie (3) maanden na de oplevering van het definitief ontwerp te mailen naar info@bronvan.nl.
Jij dient de klacht voldoende te motiveren, alleen dan kan ik de klacht adequaat behandelen.
Het indienen van een klacht ontheft je niet van de verplichting te betalen.
Ik streef ernaar om de ingediende klachten binnen vijftien (15) werkdagen na ontvangst van de klacht te behandelen. Indien dat niet lukt binnen deze termijn, stel ik een nieuwe termijn vast en deelt ik dit aan jou mede.
Jij kunt geen rechten ontlenen aan het in behandeling nemen van een klacht.
Ik wijs de Consument bovendien op de portal voor online geschillenbeslechting van de Europese Commissie waar de Consument een klacht in kan dienen: ec.europa.eu/consumers/odr.
12. Geschillenregeling
Op iedere rechtsbetrekking tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Indien sprake is van een geschil, zullen wij ons eerst maximaal inspannen om er in onderling overleg uit te komen.
De rechtbank Midden-Nederland is bevoegd om van een geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 11 oktober 2024.
Bijlage 1 Modelformulier voor ontbinding / herroeping
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt ontbinden / herroepen.
Aan:
Bron van Annemarie
Harenberg 26
8256 JL Biddinghuizen
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
Naam/Namen consument(en)
Adres consument(en)
Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.